Om oss
Hvem er vi?

Karen Hannasvik
Forretningsutvikler og Medskaper
Karen elsker arbeidsfellesskap som arena for læring og utvikling av arbeidsglede og trivsel, personlig vekst og verdiskaping. Med smartere og mer bærekraftig bruk av alle menneskers styrker og kompetanser, kan vi sammen skape større deltakelse, høyere engasjement og mer verdiskaping for alle, på arbeidsplassen og livet for øvrig.
Bakgrunn: IT/Øk/Ledelse, Pedagogikk, Organisasjonspsykologi, coaching og karriereveiledning. Ledelse og utviklingsarbeid i IT-utviklings- og omstillingsprosjekter og fra arbeidsinkludering. Egen gründererfaring.

Liv Berge
Daglig Leder og Medskaper
Liv er glødende opptatt av arbeid – som fenomen, som verdiskapende aktivitet for medarbeidere og bedrifter, og som kilde til helse og livskvalitet for den enkelte. Jo bedre livet i arbeid er, jo større verdi gir det for mennesket, arbeidsplassen og samfunnet. Skal arbeidslivet være bærekraftig framover, må menneskelige ressurser forvaltes smart med anerkjennelse, inkludering og tillit i fokus.
Bakgrunn: Sosiolog og arbeidsforsker, Coach, veileder og prosessleder. Ledererfaring fra offentlig og privat sektor. Egen gründererfaring.

Andreas Espolin Johnson
Læringsdesigner og Medskaper
Andreas brenner for å skape utviklingsmuligheter som fremmer læring, trivsel og verdiskaping for mennesker og organisasjoner. Med en bred bakgrunn innen undervisning og prosjektledelse, kombinerer han relasjonell styrke og teknisk innsikt for å designe gode og inspirerende læringsprosesser.
Bakgrunn: Har ledet endringsprosesser i større organisasjoner og gjennomført omfattende kurs- og opplæringsprogrammer for ledere og ansatte. Lang erfaring som prosjektleder. Lektorutdanning i norsk (master i norskdidaktikk).
Filosofi, læringssyn og kompetanseforståelse
INNVI’s filosofi og menneskesyn
Vi bygger vår filosofi på en grunnleggende tro på menneskers iboende ressurser, læringskapasitet og evne til å skape mening og verdi i samspill med andre. Vi ser ikke mennesker som ferdig utlærte, men som lærende og samskapende vesener som kontinuerlig utvikler seg gjennom erfaring, refleksjon og relasjoner.
Vi tror at menneskers identitet er dynamisk og at kompetanse og muligheter tar form i en sosial og kontekstuell prosess. Ingen utvikler seg alene – vi skaper oss selv og våre omgivelser i møte med andre. Læring, utvikling og vekst skjer når mennesker får mulighet til å oppdage, gripe og skape - individuelt og i fellesskap.
Tre kjerneprinsipper i vår filosofi:
- Mennesker er kompetente – Alle har unike ressurser og læringspotensial. Utvikling handler ikke om å «fikse» noen, men om å synliggjøre, aktivere og videreutvikle det som allerede finnes.
- Læring skjer i relasjon – Kompetanse og utvikling er ikke individuelle prestasjoner. Det skapes gjennom dialog, samhandling og utforskning av muligheter i fellesskap.
- Handling skaper innsikt – Vi lærer best når vi prøver ut, feiler, justerer og skaper i praksis. Refleksjon alene er ikke nok – læring blir først reell kompetanse når den omsettes i handling.
Vår filosofi handler om å skape trygge, utviklingsorienterte fellesskap, hvor mennesker tør å være i læring, eksperimentere og bidra til å samskape løsninger. Når læring skjer i praksis og i fellesskap, blir både individ og organisasjon modigere, mer handlekraftige og mer verdiskapende.
INNVI’s læringssyn: Oppdage, Gripe og Skape
Vi ser læring som en samskapende, relasjonell og dynamisk prosess. Læring handler om å oppdage, gripe og skape nye muligheter i samspill med andre.
Vi mener læring skjer gjennom tre sammenvevde faser:
- Oppdage egne ressurser, erfaringer og omgivelser ved å utforske styrker, interesser og utviklingsmuligheter, både individuelt og i team.
- Gripe ny innsikt og ta eierskap gjennom refleksjon, dialog og praksisnær læring. Læring starter i den enkeltes komfortsone, med gjensidig støtte og gradvis stigende utfordringer i takt med økende trygghet og mestring.
- Skape ved å aktivt bruke innsikten til å forme nye muligheter, roller og praksiser. Læring skjer gjennom gjentakende eksperimentering, samskaping og trening i reelle kontekster.
Vårt læringssyn bygger på at utvikling skjer i interaksjon med andre, som en gjentakende og handlingsbasert prosess, der refleksjon og praksis smelter sammen. Gjennom aksjonslæring og smidig tilpasning, er deltakerne likeverdige og støttende læringspartnere når de prøver ut, feiler, justerer og samskaper løsninger i et trygt og støttende læringsklima.
Læring hos INNVI er mer enn kunnskapsoverføring. Læring skjer i praktisk trening i en samskapende, relasjonsbasert og dynamisk utviklingsprosess, hvor individ og fellesskap sammen bygger kapasitet for å mestre nye utfordringer.
INNVI’s syn på kompetanse
Hos INNVI ser vi på kompetanse som evnen til å løse oppgaver og mestre utfordringer i konkrete situasjoner.
Vi forstår kompetanse som en helhet av tre dimensjoner:
- Faglig kompetanse – Kunnskap, holdninger og erfaringsbaserte ferdigheter innen et fagområde eller en profesjon.
- Relasjonell kompetanse – Evnen til å kommunisere, samarbeide og skape mening i et verdiskapende samspill med andre.
- Situasjonskompetanse – Evnen til å lese kontekst, forstå behov og muligheter, navigere i kompleksitet og handle på en fleksibel og tilpasningsdyktig måte.
Kompetanse er både noe vi har, og noe vi gjør – den blir synliggjort og videreutviklet i samhandling, praksis og eksperimentering. Vi legger særlig vekt på evnen til å lære, reflektere og tilpasse seg nye situasjoner (metakompetanse). Denne evnen til kontinuerlig utvikling er kjernen i både personlig og kollektiv mestring.
Vi tror på "kompetanse som samskaping", der kompetansebygging skjer i fellesskap og gjennom reelle utfordringer. Kompetanse er både en individuell kapasitet, og et felles ressurssystem i organisasjoner og team, hvor verdiskaping skjer gjennom samarbeid og tilpasning.
Derfor arbeider vi med kompetanseutvikling som en levende, iterativ prosess, hvor utforskning, refleksjon og praksis smelter sammen for å skape reell verdi – for individet, organisasjonen og samfunnet.